21.11.2012

Flea market bargain/ Kirppislöytö/Loppisfynd!

Var här för någon vecka sedan på mitt närmaste Emmaus loppis och hittade ett kul litet fynd. Nämligen en votivhållare i keramik från Guldkroken, Hjo som ser ut som en kakelugn. Gjorde nu ett sött litet arrangemang med kakelugnen, oj vad den blev fin!

Olin tässä muutama viikko sitten lähimällä Emmauksen kirpputorilla jossa tein todellisen löydön. Nimittäin ruotsalaisen Guldkrokenin kaakeliuuni tuikkulyhdyn joka on keramiikkaa. Minusta tämä oli todella kaunis ja olen nyt tehnyt sen ympärille pienen asetelman. Minusta tästä tuli todella hieno!

A few weeks ago I went to our nearest flea market and made a bargain! I found this Swedish ceramic masonry heather from Guldkroken. It's a votive candle holder. I think it is beautiful and made a small arrangement around it and displayed at one of mine Mexican pewter plates.



3 kommenttia:

  1. Oj vad fin. Nu harmar det mej. Såg nämligen en likadan i vårt närloppis och jag KÖPTE DEN inte, suck ! Så fin med det gröna runt ...

    VastaaPoista
  2. Jo jag var själv också lite fundersam först, men sedan tänkte jag 1 euro nu hit eller dit...den kan vara fin också om man ställer den in i en stor lykta tänkte jag...Annars blir det en fin kakelugn till Barbie lekarna..

    VastaaPoista
  3. Mullakin on tuollainen seissyt kaapissa jo pari vuotta. Nyt tiedän mitä teen ;) Kitios vinkistä!

    VastaaPoista